czwartek, 1 grudnia 2016

Pudding ryżowy z karmelizowaną gruszką

Często jesienią mam ochotę na coś słodkiego, ale że nie lubię słodyczy - wolę zrobić coś sama. Wybieram do nich jesienne produkty, a moje słodkości lubię jeść, kiedy są jeszcze gorące. Najlepsza według mnie propozycja, to pudding ryżowy z karmelizowaną gruszką. Palce lizać!





Składniki:


- 1/2 szklanki białego ryżu (takiego, który lubi się rozgotowywać:))

- goździki

- kawałek imbiru

- 4 gruszki- mleko

- 2 łyżki jogurtu naturalnego

- 6 łyżek miodu

- garść orzechów włoskich

- trochę cukru pudru

- 2 łyżki masła



W garnku gotujemy wodę (ok. 2-3 szklanki) z 3 łyżkami miodu, goździkami i pokrojonym w plasterki imbirem. Gdy woda będzie się już gotować około 10 minut - wrzucamy obrane gruszki. Gotujemy do czasu, aż będą miękkie (ale NIE za miękkie!). Studzimy je, przekrajamy na pół i wyjmujemy gniazdo z pestkami. W tym czasie gotujemy 1,5 szklanki mleka ze szklanką syropu, w którym gotowaliśmy gruszki. Dodajemy ryż i czekamy, aż wchłonie cały napar. Gdy będzie już mięciutki (jeśli wciąż nie będzie, to dolewamy jeszcze syropu), dodajemy 2 łyżki jogurtu naturalnego i mieszamy. Na patelni rozpuszczamy masło, na nie kładziemy gruszki obtaczane w cukrze pudrze i podsmażamy z obu stron, po chwili dodajemy także 2 łyżki miodu i orzechy. Zdejmujemy z ognia w chwili, gdy gruszki będą ładnie skarmelizowane. Do naczynek nakładamy ryż, na to kładziemy gruszki i orzechy, całość polewając pozostałym karmelem. Gotowe! Jemy póki przyjemnie ciepłe :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O Ance Szamance

Moje zdjęcie
Kocham jeść, kocham gotować, kocham próbować. Jedyną rzeczą z którą moje podniebienie ma problem to ugotowane jajka. W stosunku do słodkiej herbaty jestem jak narkoman - nigdy dość! Uwielbiam pichcić przy Mozarcie.
zBLOGowani.pl
blogi kulinarne