niedziela, 11 grudnia 2016

Pieczone ziemniaki

Kocham ziemniaki we wszelkiej formie - byle by tylko nie były gotowane :) Moje ulubione to pieczone, podawane z ulubionym farszem. Lubię na słono, więc feta to zawsze obowiązkowy składnik! Podpatrzyłam to połączenie smakowe w mojej ulubionej knajpce z ziemniakami - Groole.



Składniki (na 4 porcje):

- 8 średnich ziemniaków
- 200 g startej mozarelli
- 2 łyżki masła
- ząbek czosnku
- 270g sera feta
- 3/4 słoiczka suszonych pomidorów
- mały jogurt naturalny
- sól, pieprz
- szczypior

Ziemniaki dokładnie myjemy i nacinamy w połowie. W międzyczasie masło wsadzamy na 10 sekund do mikrofalówki, a po wyjęciu dodajemy do niego rozgnieciony czosnek oraz sól i pieprz. Takim masełkiem smarujemy ziemniaki z góry. Kładziemy je na posmarowanej oliwą blaszce i wsadzamy na godzinę go rozgrzanego na 200 stopni piekarnika. Blaszkę należy przykryć folią aluminiową. Po tym czasie wyjmujemy ziemniaki i nakładamy mozarellę w miejsce ich nacięcia. Tak pieczemy jeszcze około 5 minut. Farsz przygotowujemy z całej fety i jogurtu oraz pokrojonych w kosteczkę pomidorów suszonych (ja dodaję dodatkowo trochę oliwy z pomidorów, bo lubię jej posmak). Całość mieszamy na gładką masę. Podajemy z ziemniakami, posypujemy pokrojonym szczypiorkiem - gotowe!



P.S. Jeden ziemniak na zdjęciu jest podany ze śledziem w śmietanie - to też pyszne rozwiązanie, dla wielbicieli śledzi takich jak moja mama :)


 
 
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O Ance Szamance

Moje zdjęcie
Kocham jeść, kocham gotować, kocham próbować. Jedyną rzeczą z którą moje podniebienie ma problem to ugotowane jajka. W stosunku do słodkiej herbaty jestem jak narkoman - nigdy dość! Uwielbiam pichcić przy Mozarcie.
zBLOGowani.pl
blogi kulinarne