poniedziałek, 3 kwietnia 2017

Kremowe piwo z Hogsmeade


Czy jesteście mugolami czy nie, musicie wypróbować przepis na kremowe piwo (ang. butterbeer)! Pojawiło się ono w moich ulubionych książkach o Harrym Potterze i totalnie zawładnęło moim sercem. Można je podawać na zimo lub ciepło, ja wybrałam tę pierwszą opcję. Najlepsze byłoby zrobione z cream soda, czyli napojem typowo amerykańskim, którego niestety w Polsce nie ma. Kiedyś jednak postaram się go upolować i wtedy przygotuję przepis na drugą wersję, bardziej przypominającą piwo ;)



Składniki na 3 porcje:

- 2 łyżki masła
- 5 łyżek brązowego cukru
- 2 krople aromatu waniliowego
- 3 łyżki śmietanki kremówki
- 0,5 l lodów waniliowych
- 0,5 szklanki mocno gazowanej wody
- 1 szklanka mleka
- opcjonalnie: 3 kieliszki whisky/brandy/słodkiego likieru
- do udekorowania: bita śmietana, słodki sos

1. W garnuszku roztapiamy masło, dodajemy śmietankę, cukier i aromat waniliowy. Mieszamy 2 minuty, studzimy.
2. Wlewamy do blendera, dodajemy lody, mleko oraz jeśli możemy i chcemy, to wybrany alkohol. U mnie był to likier irish cream. Miksujemy do kompletnego połączenia się składników na gładki napój.
3. Dodajemy wodę gazowaną, blendujemy 2 sekundy.
4. Podajemy z bitą śmietaną i sosem - u mnie był to czekoladowy, ale karmelowy sprawdzi się jeszcze lepiej! Smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O Ance Szamance

Moje zdjęcie
Kocham jeść, kocham gotować, kocham próbować. Jedyną rzeczą z którą moje podniebienie ma problem to ugotowane jajka. W stosunku do słodkiej herbaty jestem jak narkoman - nigdy dość! Uwielbiam pichcić przy Mozarcie.
zBLOGowani.pl
blogi kulinarne