niedziela, 9 kwietnia 2017

Wielkanocna babka drożdżowa


Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami, więc to już czas, żeby pomyśleć jakie wypieki i słodkości pojawią się na naszym stole. Na moim, jak co roku, na pewno zagości babka drożdżowa :) Nie tylko pięknie się prezentuje, ale jest też pyszna i bardzo sycąca, więc warto zostawić na nią trochę miejsca po obfitym obiedzie!. 





Składniki:


- 1/4 szklanki ciepłego mleka
- 7 dkg drożdży
- łyżeczka cukru
- łyżeczka mąki pszennej oraz
- 3/4 szklanki mleka
- 1 kostka masła
- 3/4 szklanki cukru
- laska wanilii lub cukier z prawdziwą wanilią
- 0,5 kg mąki pszennej
- 5 żółtek


1. W małym naczyniu rozrobić zaczyn, pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia.
2. W małym garnku na wolnym ogniu zagotować mleko, masło, wanilię i cukier.
3. Do dużej miski przesiać mąkę oraz wlać wrzące mleko z cukrem i masłem, rozmieszać.
4. Po około 5 minutach dodawać po jednym żółtku cały czas mieszając.
5. Na koniec dodać zaczyn, wyrobić. Pozostawić do wyrośnięcia na około 40 min.
6. Do wyrośniętego ciasta można dodać namoczone rodzynki.
7. Włożyć do wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą foremki babkowej. Pozostawić do ponownego wyrośnięcia na około 30 min. Piec około 40 min w temperaturze 165 stopni C.
8. Udekorować polewą z białej czekolady i cukierkami w kształcie jajeczek.


1 komentarz:

O Ance Szamance

Moje zdjęcie
Kocham jeść, kocham gotować, kocham próbować. Jedyną rzeczą z którą moje podniebienie ma problem to ugotowane jajka. W stosunku do słodkiej herbaty jestem jak narkoman - nigdy dość! Uwielbiam pichcić przy Mozarcie.
zBLOGowani.pl
blogi kulinarne