wtorek, 2 maja 2017

Blok czekoladowy

Blok czekoladowy to typowy PRL-owski przepis. Mnie jeszcze w tamtych czasach nie było na świecie, ale blok robi się u mnie do dzisiaj bardzo często. W czym tkwi jego magia? Na pewno w prostocie przygotowania, małej ilości łatwo dostępnych składników oraz po prostu w pysznym smaku.



- 0,5 szklanki mleka
- 1,5 szklanki cukru
- 2 kostki margaryny (zamiennie masło, ale blok będzie wtedy bardziej zbity, twardszy)
- 2 cukry wanilinowe
- 4 szklanki mleka w proszku, najlepiej karmelowego, choć jest trudne do dostania
- 4 łyżki ciemnego kakao
- 6 paczek herbatników.
- bakalie

1. Mleko gotować z cukrem 10 minut na małym ogniu.
2. Po zdjęciu z ognia dodać pokrojoną w kostkę margargarynę i cukier wanilinowy, mieszać aż się rozpuści. Ponownie wstawić garnek na mały ogień i zagotować
3. Zdjąć z ognia, dodać mleko w proszku, kakao. Porządnie wymieszać.
4. Dodać bakalie oraz pokruszone hermatniki, delikatnie połączyć składni razem lekko mieszając.
5. Masę wylać do podłużnej formy (najlepiej silikonowej), wyłożonej folia aluminiową. Zostawić do wystygnięcia, a następnie włożyć na kilka godzin do lodówki. Gotowe!


4 komentarze:

O Ance Szamance

Moje zdjęcie
Kocham jeść, kocham gotować, kocham próbować. Jedyną rzeczą z którą moje podniebienie ma problem to ugotowane jajka. W stosunku do słodkiej herbaty jestem jak narkoman - nigdy dość! Uwielbiam pichcić przy Mozarcie.
zBLOGowani.pl
blogi kulinarne