poniedziałek, 22 maja 2017

Pudding z tapioki z owocami

Tapioka - u nas jeszcze mało popularna, ale możecie ją kojarzyć chociażby z kuleczek w napoju herbacianym Bubble Tea. Tapiokę otrzymuje się z manioku, czyli po prostu rośliny. Zawiera dużą ilość skrobi i lekkostrawne węglowodany. Mąka z tapioki służy głównie jako zagęszczacz do sosów, a granulat do wyrobu kisieli, legumin, ale można zrobić z niego także pudding!
Pudding konsystencją przypomina trochę pudding z chia, bo tapioka po ugotowaniu staje się gumowata. Możecie ją kupić np. w Kuchniach Świata za 6,50 zł za 400g. Taka porcja starczy wam spokojnie na długi czas używania :)



Składniki na 5 porcji:

- 1/4 szklanki tapioki (drobne perełki, można też kupić większe, ale te z kolei będą za duże)
- 500 ml mleka roślinnego (ja użyłam napoju sojowego o smaku waniliowym, wtedy nie trzeba dosładzać)
- płaska łyżka miodu
- dojrzałe mango
- garść truskawek i borówek

1. Mleko zagotować. Dodać miód, wymieszać.
2. Do mleka wsypać tapiokę, gotować na małym ogniu ok. 15 minut aż perełki zrobią się przezroczyste. Często mieszać!
3. Gotową masę przelać do szklaneczek/foremek/słoiczków i odstawić do ostygnięcia.
4. Zmiksować mango, pulpę nałożyć na wierzch puddingów. Udekorować ćwiartkami truskawek i borówkami. Chłodzić w lodówce co najmniej godzinę. Gotowe!


1 komentarz:

O Ance Szamance

Moje zdjęcie
Kocham jeść, kocham gotować, kocham próbować. Jedyną rzeczą z którą moje podniebienie ma problem to ugotowane jajka. W stosunku do słodkiej herbaty jestem jak narkoman - nigdy dość! Uwielbiam pichcić przy Mozarcie.
zBLOGowani.pl
blogi kulinarne