środa, 8 lutego 2017

Pizza na kamieniu

9 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Pizzy - z tej okazji przygotowałam pizzę na kamieniu. Ciasto jest podobne w smaku i teksturze do tego z pizzeri, a to efekt, który w mojej kuchni był najbardziej pożądany. I choć do prawdziwej włoskiej pizzy jeszcze jej daleko, wierzę, że kiedyś uda mi się osiągnąć perfekcję.



Składniki na 2 pizze:

- 250 g mąki pszennej (w sklepach można kupić specjalną mąkę do pizzy)
- 25 g drożdży
- ok. 3/4 szklanki wody
- pół łyżeczki cukru
- szczypta soli
- oliwa z oliwek

1. W ciepłej wodzie rozpuścić drożdże, dodać cukier oraz 2 łyżki mąki. Porządnie wymieszać, odstawić na 15 minut.
2. Mąkę przesiać przez sitko, dodać sól i wymieszać. Zrobić wgłębienie, a następnie wlać w nie zaczyn oraz trochę oliwy.
3. Mieszać aż składniki się połączą, następnie ugniatać na blacie lub stolnicy posypanych wcześniej mąką.
4. Wyrobione ciasto pozostawić do wyrośnięcia w misce przykrytej ściereczką na około 40 minut.
5. W tym czasie nastawić piekarnik na maksymalną ilość stopni (u mnie to ok. 250). Należy pamiętać, żeby kamień był już w środku.
6. Gotowe ciasto podzielić na dwie części, obie lekko spłaszczyć i ugnieść palcami do odpowiedniego kształtu. Delikatnie przełożyć ciasto na gorący kamień. 
7. Rozprowadzić sos pomidorowy, starkowaną mozarellę i ulubione dodatki.
8. Piec około 8 minut.

Przepis na sos pomidorowy:

W garnuszku zagotować szklankę przecieru pomidorowego. Dodać przeciśnięte przez praskę 2 ząbki czosnku, kilka kropel oliwy, pół łyżeczki bazylii, oregano, szczyptę soli oraz pieprzu. Gotować przez ok. 15 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O Ance Szamance

Moje zdjęcie
Kocham jeść, kocham gotować, kocham próbować. Jedyną rzeczą z którą moje podniebienie ma problem to ugotowane jajka. W stosunku do słodkiej herbaty jestem jak narkoman - nigdy dość! Uwielbiam pichcić przy Mozarcie.
zBLOGowani.pl
blogi kulinarne