sobota, 7 stycznia 2017

Amerykańskie ciasteczka a'la pieguski



Ze wszystkich słodyczy świata najbardziej lubię ciasteczka, a już w szczególności te lekko kruche z czekoladą! Można je zamoczyć w mleku lub zjeść po prostu, tak jak to robi Ciasteczkowy Potwór. Zachęcam do wypróbowania przepisu na amerykańskie ciasteczka nazywane w USA "chocolate chip cookies", a przypominające bardzo polskie pieguski.




Składniki:
- 2,5 szklanki mąki pszennej
- łyżeczka soli
- 2 łyżeczki sody
- ok. 220 g masła w temperaturze pokojowej
- 3/4 szklanki brązowego cukru
- 3/4 szklanki białego cukru
- 2 jajka
- tabliczka mlecznej czekolady

1. W misce wymieszać mąkę z solą i sodą.
2. W drugiej misce zmiksować masło z cukrem białym i brązowym. Dodać jajka.
3. Złączyć ze sobą zawartość obu misek, zmiksować.
4. Dodać pokrojoną w kosteczkę czekoladę (ja wybrałam Milką, bo dobrze się kroi i pysznie smakuje) i delikatnie wymieszać łyżką lub łopatką.
5. Nagrzać piekarnik na 190 stopni.
6. Ciasto nabierać łyżką i wykładać na papier do pieczenia położony na blaszce. Nie przyklepywać ciastek!
7. Piec około 8 minut. Po wyjęciu możemy przyklepać ciasteczka :)




Gotowe!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O Ance Szamance

Moje zdjęcie
Kocham jeść, kocham gotować, kocham próbować. Jedyną rzeczą z którą moje podniebienie ma problem to ugotowane jajka. W stosunku do słodkiej herbaty jestem jak narkoman - nigdy dość! Uwielbiam pichcić przy Mozarcie.
zBLOGowani.pl
blogi kulinarne