niedziela, 12 marca 2017

Lava cake czyli fondant czekoladowy

Kiedy wymyśliłam sobie, że chcę zrobić słynne lava cake myślałam, że będzie trudno. Jest to jednak bardzo szybki i banalny przepis!



Składniki na 4 porcje:

- 3 jajka
- 2 łyżki mąki
- 150g gorzkiej czekolady
- 50g masła
- 6 łyżek cukru
- szczypta soli
- kropelka ekstraktu waniliowego
- do podania: cukier puder, lody waniliowe lub owoce

1. Rozpuszczamy na parze czekoladę z masłem.
2. Jajka mieszamy z solą i cukrem, ale nie ubijamy!
3. W mikserze krótko miksujemy masę jajeczną z mąką.
4. Dodajemy roztopioną czekoladę oraz ekstrakt waniliowy i delikatnie mieszamy do połączenia się składników.
5. Foremki smarujemy masłem i oprószamy mąką. Wlewamy do każdej masę. Pieczemy ok. 10 minut w piekarniku nagrzanym na 200 stopni (góra dół).
6. Podajemy posypane cukrem pudrem, z gałką lodów lub owocami. Jak lubicie najbardziej :)


1 komentarz:

  1. Nadal jestem na etapie "lava cake jest za trudne". Co jest zdumiewające, bo tego chyba nie da się zrobić źle :D

    OdpowiedzUsuń

O Ance Szamance

Moje zdjęcie
Kocham jeść, kocham gotować, kocham próbować. Jedyną rzeczą z którą moje podniebienie ma problem to ugotowane jajka. W stosunku do słodkiej herbaty jestem jak narkoman - nigdy dość! Uwielbiam pichcić przy Mozarcie.
zBLOGowani.pl
blogi kulinarne