czwartek, 22 stycznia 2015

Tikka Masala

Pierwszy raz z Tikką Masalą spotkałam się podczas pobytu w Anglii. Tak mi zasmakowała, że od tamtej pory jest to moja ulubiona potrawa! Po powrocie do Polski długo szukałam tak dobrej, więc mogę polecić Bombaj Masala, w której serwują ją bardzo smaczną!

Obecnie trwa promocja sosów Patak's - zachowujecie paragon, rejestrujecie go na stronie i delektujecie się swoją potrawą przy świetnym filmie! Polecam gorąco, bo są to sprawdzone, bardzo dobre sosy. Link do promocji: http://www.pataks.pl/promocja


zBLOGowani.pl


Składniki:

- 1 słoiczek sosu Patak's Tikka Masala
- 1 duża pierś z kurczaka
- 200 g jogurtu naturalnego
- Oliwa z oliwek
- 1 duża cebula
- 400 g pokrojonych, obranych pomidorów z puszki
- Łyżka soku z cytryny
- 2 duże ząbki czosnku
- Przyprawy: sól, pieprz, gram masala, curry, kmin rzymski w proszku, cynamon w proszku, imbir w proszku, papryka ostra, papryka słodka





Do podania: ryż basmati albo chlebki naan. Ja wybrałam ryż, ponieważ bardziej smakuje mi ta wersja.

Sposób przygotowania:

W dużym pojemniku mieszam pokrojonego kurczaka z łyżką oliwy, 150 gram jogurtu naturalnego (ja wybrałam grecki, ponieważ jest bardziej gęsty i sos nie będzie za leisty). Mieszam dokładnie. Dodaję po łyżeczce każdej z przypraw. Odstawiam najlepiej na noc, albo chociaż na kilka godzin do zamarynowania w lodówce.

Na dużej patelni smażę cebulkę pokrojoną w kostkę na oliwie, dodaję wyciśnięty w wyprasce czosnek. Po ok. 5 minutach dodaję zamarynowanego kurczaka. Kiedy już kurczak będzie wysmażony, dodaję sos Patak's Tikka Masala oraz pomidory z puszki, łyżkę soku z cytryny i pozostałe 50 gram jogurtu naturalnego. Całość mieszam i zostawiam do podduszenia. Jeżeli przesadzimy z ostrą papryką dla złagodzenia smaku możemy dodać więcej jogurtu.



Podajemy z ryżem. Voila! Pyszną Tikka Masala delektuję się przy filmie "Zniewolony" :)
Przy okazji polecam film Podróż na sto stóp - idealnie wpasuje się w klimat pysznego jedzenia, szczególnie tego indyjskiego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

O Ance Szamance

Moje zdjęcie
Kocham jeść, kocham gotować, kocham próbować. Jedyną rzeczą z którą moje podniebienie ma problem to ugotowane jajka. W stosunku do słodkiej herbaty jestem jak narkoman - nigdy dość! Uwielbiam pichcić przy Mozarcie.
zBLOGowani.pl
blogi kulinarne