czwartek, 7 września 2017

Leniwa beza z mascarpone i owocami




Też tak czasem macie, że goście już zapowiedzeni, zostało kilka godzin, a wy nie wiecie czym ich ugościć? Na tę specjalną okazję ja mam w zanadrzu pomysł na leniwą bezę, bo "przepis" to za duże słowo. Wcale jej nie piekę! Pędzę do najbliższej cukierni i kupuję blaty bezowe, które są zazwyczaj na wagę. Można je kupić prawie wszędzie :) Potem już tylko zahaczam do sklepu po składniki na krem i owoce, a w kuchni spędzam zaledwie 15 minut. Efekt jest wspaniały, a goście zawsze zadowoleni. Ja sama nie nauczyłam się jeszcze piec bezy, więc to rozwiązanie uważam za idealne. W końcu nie zawsze muszę zrobić sama od początku do końca, mi także należy się trochę czasu dla siebie i odpoczynku :)




Składniki:

- 2 blaty bezowe
- 500g serka mascarpone
- 1 opakowanie śmietanfixu
- ok. 3 łyżki śmietanki 30%
- 2 łyżeczki cukru pudru
- ulubione owoce, np. borówki i porzeczki

1. Serek mascarpone ubij ze śmietanką i cukrem pudrem krótko, do minuty.
2. Oba blaty posyp śmietanfixem - dzięki temu beza nie przesiąknie kremem i pozostanie idealnie krucha!
3. Na oba blaty nałóż krem, następnie jeden blat połóż na drugim.
4. Udekoruj umytymi, ale osuszonymi owocami. Schłodź bezę w lodówce. Gotowe!



1 komentarz:

O Ance Szamance

Moje zdjęcie
Kocham jeść, kocham gotować, kocham próbować. Jedyną rzeczą z którą moje podniebienie ma problem to ugotowane jajka. W stosunku do słodkiej herbaty jestem jak narkoman - nigdy dość! Uwielbiam pichcić przy Mozarcie.
zBLOGowani.pl
blogi kulinarne